Sivut

perjantai 7. maaliskuuta 2014

Uusi talo

Oli se parin päivän takainen "puhdistus" vaan sellanen operaatio, että se taisi vain olla tilan tekemistä uudelle.... vaikken sitä silloin tiennytkään.
Nimittäin sain uuden talon. Noin vain parilla kahvipaketilla!  Katselen sitä tästä paikaltani parhaillaan ja mietin, millainen talosta tulisi ja kenelle? Eilen aamulla en vielä tiennyt mitään siitä, että aloittaisin yhtään uutta taloa, mutta nyt se jo on täällä.
Kaikki kävi niin, että kun avasin tietokoneen ja menin Facebookin Nukkekotiharrastajien sivulle, niin heti sattui silmiini kuva ja ilmoitus, jossa kyseltiin olisiko joku halukas jatkamaan kesken jäänyttä talonrakennusprojektia. Puoli tuntia ilmoitus oli ollut ja siinä oli viisi tykkäystä, joten kyllä jotkut ainakin sen jo olivat nähneet, mutta yhtäkään kommenttia ei ollut. Ihmettelin sitä hieman, mutta sitten ajattelin, että koska kyseessä oli nouto, niin monikaan ei ole halukas kovin kaukaa hakemaan. Mutta silti. Hinnasta siinä ei puhuttu, eikä se ollut kirppiksen puolellakaan, joten minäpä ilmoitin halukkuuteni asiaan, mutta kysyin kuitenkin, että onko talo myynnissä vai lahjoituksena. No, omistaja kertoi, että olisi kyllä iloinen jos saisi pari kahvipakettia siitä, se olisi kuulemma ihan riittävä korvaus ja kun yllätys yllätys, talo oli täällä, missä minä asun, niin ilmoitin heti tulevani hakemaan talon niin pian kuin mahdollista ja nyt se on siis minulla. Ja tässä se on:

Pidän siitä, että talo on vasta kehikko, jotta voin itse päättää sen mihin suuntaan lähden sitä kehittämään.

Huonejako oli valmiiksi mietitty, mutta tulen muuttamaan sitä hieman, kunhan olen päättänyt, keitä tänne tulee asumaan. Vielä en sitä tiedä itsekään, mutta minulla on kyllä noita nukkeja tuolla odottamassa koteja... majatalossakin majailee muutamia. Tämä talo on huonekorkeudeltaan hyvä, n 24 cm, jotta siinä voi hyvin asua vähän pidemmätkin nuket. Minua viehättää lisäksi nuo isot ikkuna-aukot. Mietin juuri, millaiset ikkunat niihin laittaisin... ja tuo ullakkokerros, teenkö sinne ison makuuhuoneen, lasten huoneita, vai tulisiko sinne peräti olohuone? No, aika näyttää, miltä tämä talo tulee näyttämään ja kerron kyllä, kunhan tiedän ketä tänne muuttaa. Mutta nyt haluan vain kiittää sydämeni pohjasta henkilöä, joka tämän on tähän pisteeseen tehnyt ja sen minulle niin pienellä antoi. KIITOS Hanna Mäkelä.


2 kommenttia:

  1. Hieno talokehikko, antaa vaikka mitä mahdollisuuksia tekemiseen!
    Onnittelut hienosta hankinnasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kikka. Olen samaa mieltä, tämä talo inspiroi mua jo nyt ja mahdollisuuksia on paljon ja tämä on sillai hyvän kokonen, että sitä on helppo työstää näinkin isoilla käsillä, kuin minun on ... :)

      Poista