Sivut

lauantai 29. maaliskuuta 2014

Nukketeatterinukkeja duunaamassa

Hoh hoijaa, olenpas minä uupunut. Vaikken saanut aikaan, kuin kaksi "massapäätä" tänään. Tai, no kyllähän mä aamulla heti duunailin kaappitalon lastenhuonetta, tarkemmin sanottuna Inkerin ja Martinin huonetta jotain 9 - 11 jonka jälkeen lähdin ystäväni Tainan kanssa tekemään nukketeatterinukkeja muutaman muun kanssa lukiolle. Tämä touhu lähti siitä, että viime syksynä, eräänä lauantaina, ollessamme juurikin samaisen Tainan kassa syömässä lukiolaisten järjestämässä "pop up ravintolassa", tapasin siellä naisen, jolle heitin ehdotuksen että alettais hommaamaan tänne minun ystäväni nukketeatteri esiintymään. (tää mun ystävän nukketeatteri on Vaasassa) Mut kuinka ollakaan, tämä nainen, jolle ideaa syötin, olikin saanut tästä sellaisen idean, että alettaiskin tekemään omaa nukketeatteria. Itse en aluksi ollut niinkään kiinnostunut, mutta menin mukaan kuitenkin, varsinkin kun kuulemma "asiantuntemustani tarvittiin" (näillä sanoilla mut houkuteltiin siihen ensimmäiseen tapaamiseen. No, en ole sen kummempi asiantuntija nukketeatteriasioissa, mutta olen kyllä tehnyt nukkeja. lavasteita ja puvustuksia tämän vaasalaisen ystäväni nukketeatteriin.
Nyt me ollaan täällä Ikaalisissa sitten kokoonnuttu jo kolme kertaa ja enskerralla pitäis sitten tehdä pienimuotoisia "etydejä", kuten ohjaajamme meille ilmoitti tänään (erittäin pätevä nainen, omaa pitkän historian nukketeatterin parissa pääkaupunkiseudulla). Haluaisin näyttää teille millaisia nukkeja olen tekemässä, mutta koska olen muista jäljessä, (flunssa edellisen kokoontumisen aikaan) niin sain vasta muovailtua pari päätä ilmakuivuvasta fimosta ja ne on nyt tuolla kuivumassa. Toiset tekivät jo vaatteita omille nukeilleen, joiden päät olivat sukkahoususta vanutäytteellä tehtyjä, tosi persoonallisia ja hienoja nukkeja saivatkin aikaan. Minäkin teen myöhemmin sellaisia, mutta nyt mulla ei sattunut olemaan kuin tuota massaa.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti