Sivut

perjantai 4. lokakuuta 2013

Uusia juttuja Ellenin taloon ja vähän Sandrankin mökkiin.

Olen ollut viimepäivät innoissani, kun postilaatikossa on ollut sekä yllätyksiä, että pikkupaketteja nukkekotikirppikseltä, josta olen taas ostellut yhtä ja toista. Näissä kuvissa muutamia viimeisimpiä juttuja.


Ystäväni oli löytänyt jostain kirppikseltä pussillisen barbieastioita ja lahjoitti niistä puolet minulle. Kaapissa on nyt sitten jo aika kivasti tavaraa.. vaaleanpunaiset viini- ja skumppalasit ovat tuosta paketista, samoin kuin oikealla olevat lautaset. Keltaiset mukit olen ostanut jo aika keväällä nukkiskirppikseltä ja nuo kirkkaat lasimaljat hiljattain. Kaapin päällä olevista kannuista toinen on lahja ja toinen on Doloreksesta ostamastani pesutelineestä (jota en sitten tullut käyttäneeksi missään, koska kaikki taloni ovat vesjohdolla varustettuja :) ) Myös pesuteline itse on Ellenin talossa kukkatelineenä ja se pesuvati puurovatina :)

Toissapäivänä tulivat nuo viini- ja skumppapullot nukkiskirpulta ja myös kaksi kivaa juomalasita, joissa Herra Hakkaraiskuvat. Tarjotin ja kynttelikkökin ovat kirppishankintojani tältä syksyltä. Kahvikupit olen saanut ystävältä ja niitä kun löytäisinkin lisää. 
Tässä vielä lautaset, lasit ja aterimet, josta olen todella onnellinen.
Myös pyyheliinoja ja patalappuja on tullut, mutta niistä ei nyt ollutkaan vielä kuvia otettuna, joten lisään ne kun olen ottanut.







Ja vielä lopuksi; vähän ikkunakokeiluakin jo... Ellenin taloon siis. Nuo ovat vasta ilman kiinnitystä tai mitään aukon suulla, kun halusin nähdä, miltä ne mahdollisesti tulevat näyttämään. Olin pitkään pohtinut sitä, mistä teen ikkunaristikot ja miten. Kun sitten eilen järjestelin kaikkea pikku tilpehööriä, joka on siis mun rakentelumatskua, niin sain tyhjäksi yhden vanhan kenkälaatikon, jonka ensin meinasin heittää pois. Sitten äkkäsin, että siitähän saa huonekalujen runkoja ja siitä juontui sitten ajatus (sen pohjan ja kannen muodosta ja koosta) että mitä jos sitä voisi käyttää ikkunoiden kokoamisessa tukimateriaalina? Tuumasta toimeen ja kun sattui niin hienosti, että koko oli melkein sopiva, ti tarvinnut kuin muutama sentti leikata reunoista ja samalla suoristaa reunat, sain kaksi "luukkua", jotka siis tulevat vierekkäin. Kuvassa pilkistää toinen joka on vielä ummessa, eli se pahvi näkyvissä, koska ruutuja ei ole leikattu vielä auki. Mtta siis, tein niin, että liimasin pahvi-ikkunan reunoille biltematikut ja keskelle ristikoksi jotain bambutabletista irrotettuja tikkuja. Sitten vain leikkasin mattopuukolla ikkunaruudut auki. Toinen puoli on nyt siis pahvia, mutta siihen tulee "ikkunalasi" ja sitten liimaan myös sinne samanlaiset puuosat, kuin tässä etupuolellakin on. Samalla jää se lasiruutu (muovikalvo) sinne väliin hienosti ja pahvikin menee näkymättömiin. Vielä kun keksin millaisen saranoinnin laitan, niin A VOT! mulla on hienot avautuvat ikkunat, jotka on siis melkein koko huoneen suuruiset, koska sisustus ja "leikkiminen" tapahtuu ikkuna-aukkojen kautta. Etuseinät eivät siis aukea kokonaan. Tässähän on kuitenkin kyse barbietalosta, joten aukot on senverran suuria, että käsi, samoin kuin kaikki huonekalut sun muut mahtuu niistä oikein hyvin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti